Wielrennen

Wielrennen

De wielertraining is hoofdzakelijk voor de opbouw van de conditie.

Voor de jeugd zijn er twee groepen: wedstrijdgroep en trainingsgroep. Onder begeleiding van de trainers wordt er gefietst. De training zal in het teken staan van het verbeteren van de conditie maar ook het verbeteren van je fietstechniek. Door verschillende oefeningen, sprintjes, tijdrit, slalom rijden wordt op verschillende manieren je fietstechniek en conditie verbeterd zodat je straks op de ijsbaan gelijk persoonlijke records kunt rijden. Je moet een racefiets hebben en het dragen van een helm is verplicht vanwege de veiligheid. 

Voor de leden die beginnen met fietsen als trainingsvorm bieden we eerst de cursus 'start to bike' aan voordat we op pad gaan door Twente.

Voor de volwassenen zijn er 2 groepen. 

Maandagavondgroep: stevig tempo: inrijden ongeveer 27 km/h, daarna 30 km/h fietsen. Start bij het sportcentrum van de UT om 18.30u

Woensdagavondgroep: iets rustiger dan maandag inrijden ongeveer 25 km/h, daarna 28 km/h fietsen. De training begint bij de coördinator van de woensdagavond: Henk van der Kolk

Het motto is altijd samen uit samen thuis. Ook bij de volwassengroepen geldt, het dragen van een helm is verplicht.